test

søndag 11. september 2011

Har du Hot Summer?

Endelig noen ledige timer i kalenderen, og samtidig sol og helg. Det har vært labert med haging i det siste, og derfor måtte det prioriteres klipp og rydding i busker og bed. Ser vel fortsatt at det er mye å jobbe med når det gjelder helheten i bedene, og derfor blir det mest nærfotografering..... Nå er hovedfargene de gyldne høstfargene. Purpursolhat Echinacea hybrid 'Hot Summer' gir et flott fargespill i flere nyanser. På en og samme plante. Denne kan virkelig anbefales. Sommerfuglene liker den også. Her en link til et patent (PP20687) på planten fra Marco van Noor, Nederland. Introdusert i 2010. Kjøpt på Ramme Gård i 2010. Og ja, det er den samme som jeg har i headingen på bloggen min.







Solhatt Rudbeckia hirta 'Cappuccino' og blomkarse Tropaeolum majus i fortrolig samsnakk....

Hortensia Hydrangea paniculata 'Limelight'. Busk som blir 1-3 m, surjord. Plantet i år. Flott blomstring.

Revehale (Amaranthus) og Blodbeger (Rhodochiton atrosanguineum) kler hverandre i sine fargenyanser. Noen av de minste blodbegerplantene fikk små klatrestativ av hønsenetting, og har vært artige innslag i bedet. De største plantene står i krukker. 


Solsikkene står nå som de siste sommersymbolene, og kler himlen med sin flotte gulfarge. Ja, den kunne jo ikke ha hatt annet enn gulfarge. Nå blir det lesing i hageblader innkjøpt i England denne uka.


Ønsker deg som kikker innom en flott søndag !!!





8 kommentarer:

  1. Nydelig høststemning i hagen din - solhatten var jo helt utrolig herlig. Hageblader er topp, masse inspirasjon og ting å ønske seg.
    Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  2. Hagebladen bjuder nog på en massa kos och insperation, här är vädret perfekt till läsing. Haging blir det mindre av.
    Så fina bilder du bjuder på, solhatten var läcker :)

    SvarSlett
  3. Jeg har også falt for Purpursolhatt og har skrevet opp på innkjøpslista for neste år. Denne fargen er absolutt noe å vurdere, samtidig ønsker jeg å holde meg til de gamle sortene.

    SvarSlett
  4. Å førr noen nydelige bilder du deler med oss, ha en flott søndag, hilsen Lisbeth ,o)

    SvarSlett
  5. Lekker. :) Det finnes så mange flotte solhatter. Ikke alle som har klart seg her hos meg, men jeg gir meg ikke og prøver igjen. ;)
    Jeg bør vel få mine frøsådde i jorden snart hvis jeg skal ha noe håp om blomstring til neste år. ;)

    SvarSlett
  6. Jeg elsker solhatt...i alle varianter! Dine var jo virkelig prakteksemplar:)
    De bladene er bra...savner den gang jeg fikk Gardens world på tv..kjempebra...Kos deg med bladene:))

    SvarSlett
  7. Må få meg noen flere eksemplarer av solhatten på litt mer synlig sted, denne planta står litt bortgjemt nedi i skråningen min. Men det blir fine "solnedgangsbilder" av den :-)

    SvarSlett
  8. Så hyggelig med nytt besøk! Takker og bukker for koslig kommentar hos meg - og den klokka, ja.... aner ikke hvordan jeg skal stille den. Den samsvarer iallfall ikke med det som pc'n viser!

    Så flott bilder du viser - jeg kommer gjerne på besøk igjen!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett

Hyggelig hvis akkurat du vil legge igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...