test

tirsdag 24. januar 2012

Noen ganger


Noen ganger så griper litt panikken meg og en blir nesten handlingslammet. Hvor blir dagene av? Hvorfor får jeg ikke brukt og utnyttet dager og kvelder litt bedre...? I bloggverden så blir det veldig synlig hva "alle" får til. Det er flott å lese, bli inspirert osv. Men når man er i det slitne og overarbeidede hjørnet så føler man seg noen ganger litt lei for å ikke rekke over mer av spesielt det kreative, det som "synes" i det lengre løp (ja, man rekker stort sett å holde skittentøyskurven uten topp), det som skal gi ekstra glede og energi, det som man ser for seg hvis man lukker øynene. Kanskje man lider litt av handlingsvegring. "Bare gjøre det". Just do it. Ikke bli sittende fast bak en PC... (men det er jo så mye fint å lese om).... Og den dårlige samvittigheten man får over alt annet som burde vært prioritert midt i livet med unger, hus, heim og en ikke åtte-fire jobb. Og så overveldes man igjen av at man vil jo gjøre så mye ut av hagen. Eller... vil jeg det nok? Hva vil jeg egentlig? Så surrer tankene hit og dit. Det ser så enkelt ut når andre gjør det. Jaja, det var vel ikke verdens mest positive tirsdagstanker, men sånn var det i kveld. Men et hav av blodbegerspirer på et ellers tomt plantebord, det er jo ikke "ingenting". Og jeg fikk i alle fall opp et tidsur på plantelysene, det var jo heller ikke så værst. Og i morgen (etter lange strategimøter om alt annet enn hage) - så kan det hende det blir plass til bittelitt hagetanker igjen. Noen som har sånne dager?

7 kommentarer:

  1. Jeg tror alle har sånne dager, Grethe. Noen av oss har til og med sånne uker! :-) Det er flott at du skriver om det! Denne "internett-verdenen" vår kan jo lett bli et glansbilde: Både på blogger, Facebook og andre steder blir det jo sånn at vi presenterer de sidene av livene våre som vi synes det er OK å dele - og slett ikke de sidene vi ikke er så veldig stolte over. Selv synes jeg at alt som har med hage å gjøre skal være gøy, givende og lystbetont - her skal ingen "burde" eller "skulle" få snike seg inn! (Men selvfølgelig greier jeg det ikke helt....). Tenk på ordspråket "Gardening is a way of showing that you believe in tomorrow" - i det perspektivet spiller det jo absolutt ingen rolle om det er noe vi ikke rekker... :-)

    SvarSlett
  2. Når dagen eller kvelden er omme så lurer jeg ofte på hva den ble brukt til. Jeg har begynt å notere ned (i en almanakk) hva jeg har gjort. Ikke sånn i detalj, men om jeg har støvsugd så skriver jeg det. Boka ligger ved siden av PCen så det tar ikke noe tid å gjøre det. Dette er ledd i en større fremdriftsplan, men jeg har faktisk fått mindre dårlig samvittighet. For jeg har svart på hvitt alt jeg har gjort.
    Vi hadde jo ike brukt tid på nettet hvis ikke det ga oss noe. Dine undervanningsmatter var kjempesmarte.

    SvarSlett
  3. Må nok innrømme at effektiviteten min var bedre før, men hvorfor skal man være så innmari effektiv hele tiden? Jeg er for å kunne nyte litt innimellom, gjøre litt av det en gjerne vil og ikke bare må og må hele tiden. Akkurat nå synes jeg blogging er gøy, så da blogger jeg, og ikke minst leser blogger. Det gir meg glede og inspirasjon. Ha fortsatt ei riktig fin uke uten dårlig samvittighet.
    *klem*

    SvarSlett
  4. Åja, absolutt! Det er ikke alle dager en har ork til å gjøre noe mer enn alminnelig husarbeid, og knapt nok det! Håpet er at når en først har energi og lyst til å gjøre noe hagerelatert, så kan en bare "kjøre på"! Men først hjelpe med lekser oa!
    Jeg tror vi mangler lys og sol, jeg!

    SvarSlett
  5. Ja dagene flyr. Synes det virker som om at uken bare har to dager...Mandag og fredag...Mandag og fredag....osv :o))
    Og ja, det virker som om andre i bloggverden har tid til så mye mere, men det er vel kanskje ikke alltid slik. Kanskje akkurat den dagen har de prioritert å gjøre noe klart for å lage det perfekte blogginnlegget, og så tror vi at de er så mye mer effektiv enn oss selv :o)))) Nei vi må huske på at vi skal kose oss og hente masse flott inspirasjon med andres blogger, og fram det vi har når vi har tid :o)))))
    ha en superfin dag
    Klem :o)))

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelig kommentar i bloggen min! Du er nok ikke alene om å lure på hvor dagene blir av. De flyr så fort for alle tror jeg. Jeg ønsker deg en flott dag!

    SvarSlett
  7. Har slike dager hele tiden. "Burde listen" er lang som et vondt år, "må-gjøre listen" som jeg ikke kommer unna (handla mat, vaske tøy osv)er også for lang. Forsøker å bare gjøre ting jeg har lyst til å gjøre av de på "burde lista", og det funker sånn passe. Man får passe på å kose seg med det en har lyst til å gjøre, livet skal jo ikke bare handle om tanker om det man burde gjøre. Dessuten, kveldene om vinteren forsvinner fort, men når våren kommer blir det bedre:) Dessuten, de tingene som tar lang tid å gjøre hjemme hos meg går definitivt på bekostning av andre ting, men skittentøyskurven, hybelkaninene, og alt rotet viser jeg ikke på bloggen:) Litt sleipt det der:)
    Ha en fin dag uten stress og med masse kos! Klem

    SvarSlett

Hyggelig hvis akkurat du vil legge igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...